Budskap

«De prater sammen. Men ordene går hver sin vei.»
Kolbein Falkeid, norsk forfatter

Formidling av et budskap er i retorikken definert som: «prosessen som har tankens enhet som mål», eller kunsten å overbevise. Folk har ulike assosiasjoner, idéer, oppfatninger og følelser, som påvirker hvordan ditt budskap blir oppfattet, tolket og reagert på.

  • Hver eneste dag utsettes vi for tusenvis av inntrykk og budskap.
  • Kun et fåtall av disse budskapene treffer oss.
  • Konkurransen om oppmerksomhet og målgruppenes bevissthet er massiv og krevende.
  • Skal vi få noen til å mene, handle og agere som vi vil, må vi treffe godt, med kløkt, omhu og en skarp og god penn.

Solmo Consulting hjelper med å analysere dine mulighetsrom:

  • styrker
  • svakheter
  • trusler og muligheter
  • medspillere og motstandere

Sammen med deg staker vi ut en kurs i terrenget, identifiserer målgrupper, kanalvalg, timing, ordvalg, vinkling og formuleringer for å sikre din virksomhet best mulig budskap som når frem og overbeviser.

Les om hvordan vi jobber for deg